Friday, September 28, 2012

Bunga Pertama Tomato

Assalamualaikum,

Pagi ni hujan pulak masa keluar kerja tadi. Nak cerita sikit semalam balik dari kerja masa sedang sibuk-sibuk menjirus pokok-pokok dan menambah tanah ke pokok ternampak bunga pertama pokok tomato. Hati bukan main berbunga2 rasa....senyum sorang2 depan pokok. 

Terus capai baja chicken poop dan rendam dalam air dan jirus pokok2 tomato yang ada dengan harapan semoga mereka semua sihat dan subur dan keluarkan bunga yang cantik2. 

Syukran Ya Allah for the gift.

Subhanallah..........Alhamdulillah.


ما شاء الله لا قوة إلا بالله
“Sungguh atas kehendak Allah semua ini terwujud, tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah” 




وَلَوْلا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَكَ قُلْتَ مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ
“Dan mengapa kamu tidak mengatakan waktu kamu memasuki kebunmu “maasyaallaah, laa quwwata illaa billaah (sungguh atas kehendak Allah semua ini terwujud, tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah).” [QS. Al-Kahfi : 39]

Itu sahaja yang saya nak kongsikan hari ini. :)

Berkebun sesuatu yang indah,menyenangkan,menyamankan.
Salam sayang,salam berkebun....salam sejahtera dari saya.




3 comments:

  1. Wah..hepi nyer...alaa tak lama lgai dapatlah tuh memetik buahnya..sabar dulu yer..jgn petik yg putik2 pulak heheh, just joking...

    ReplyDelete
  2. memang menunggu buah sulung ni berdebar jer.. tomato ni bila dia berputik satu yg letih menunggu, bila dah nampak, yg lain2 muncul tiba2 jer.. bila merah serentak best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke,tak berpengalaman lagi la lyn. tu yang teruja lebih tu...la ni hari2 duk tgk ke bunga tomato tu. Rasa berdebar2 nk tgk buah tumbuh.

      Delete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)