Friday, September 21, 2012

Kelam Kabut.

Assalamualaikum,

Tadi pagi sempat tengok anak pokok yang di semai dalam tray dan di dalam bekas polystyrene dan bekas-bekas yang lain... Dah beberapa hari dah kepala memikirkan macam mana nak arrange semua anak2 pokok yang ada memandangkan pertumbuhan mereka semua agak terbantut sebab masing2 belum di jarakkan lagi......yang paling ketara pertumbuhan menjadi slow adalah kangkung dan timun mini dan labu.

Masing-masing sudah mengeluarkan daun yang ke-3 dan masih belum di pindahkan lagi. Sebelum pergi kerja tadi tidak sempat nak tengok anak2 pokok yang ada. Yang menjadi masalah,semaian yang ada agak banyak memandangkan space di depan kecik dan tak besar....buntu mencari jalan macam mana nak organise pokok2 ni nanti. Esok confirm perlu buat operasi besar2an untuk memindahkan anak2 pokok yang ada beserta dengan bekas dan tanah yang banyak untuk masukkan dalam polybag. Gambar di bawah ni ada yang antaranya di ambil seminggu yang lalu...tapi hari ni,anak2 pokok sudah membesar dengan pesat. hmmm.......stress sekejap memikirkan cara2 nk organise anak2 pokok ni bila dah pindah nanti.



ini gambar tray semaian yang pertama,itu gambar masa baru2 nak naik. Sekarang ni,mereka semua dah naik dengan banyak dan lebat. (T_T'')


Anak pokok bayam minggu lepas,minggu ni tak yah cerita la sesaknye.....huhu


Ini tray semai yang lagi satu,anak pokok sawi,cosmos dan roselle......hari ni jeling2 tengok masing2 dah banyak dan berebut2 space. (@.@'') oh tidak...pening2.....


Anak pokok timun pun dah makin slow pertumbuhan. 


Gambar anak pokok bendi yang minggu2 lalu.....minggu ni tak yah cerita la....kalo mereka boleh cakap mesti derang dah cakap kat saya '' Boleh tak kami panjat keluar dari tray ni lepas tu pergi luar pagar sana dan duduk kat situ?...kat sini hari2 kami gaduh ''.... saya pun dengan rela membalas ''pergi la wahai pokok2 ku....ku relakan kamu semua pergi mencari tanah jajahan,tp ingat....dah keluar hasil jangan lupa pada saya ''.....huhu (berangan tak sudah ) :P

No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)