Saturday, July 05, 2014

Pesta terung di rumah MIL

Kami pulang ke terengganu rumah MIL sempena berkumpul adik beradik en.somi untuk bersama2 berbuka puasa. 2 minggu yang lepas pulang pokok terung galak berbunga.

Tapi kepulangan kali ini meriah dengan sambutan dan pesta terung di pokok. seronoknya ibu melihat tanaman MILgalak berbuah.

pokok terung di tanam bersama pokok puding.....mulanya MIL kurang yakin untuk tanam terung kerana risaukan lembu2 belaan orang makan anak pokok terung. Tp Alhamdulillah ajaibnya pokok terung tidak di jamah sedikit pun oleh lembu2. mungkin lembu2 tak suka dengan pokok terung. Tetapi MIL bilang lembu2 suka makan pokok bendi.  :D




















kacang panjang renek benih pemberian ibu buat MIL,jeles pulak tgk tahap suburnya.  :D


pokok bendi




pokok cili




buah manggis galak berbuah....






cepat la masak ya durian.

sebelum habis bercerita ibu nak kongsi gambar pokok petunia hasil semaian dari biji benih yang di beli dari diana KBB bersama kutipan mulberi anak pokok dari diana KBB.
Assalam.






Monday, June 23, 2014

Aktiviti hujung miggu




 Mengeringkan benih bendi dari pokok nan tunggal.


Memetik mulberi

 Menikmati keindahan petunia hasil tanaman dari benih hingga menjadi dewasa remaja.


Menikmati keindahan RJ kuning.....

Friday, May 23, 2014

Ketagihan Meroti

    
Sejak ada BM(breadmaker) ni menjadi2 rajin meroti....heheh.

Ibu kongsi kan hasil meroti ibu bersama dengan resepi roti sarang lebah / beehives bun. resepi beehive ni dah menjadi fenomena dan kegilaan ramai di sebabkan sos butterscoth tu. cuba la,senang sangat.....

layan gambar tak seberapa dari ibu hasil kerajinan meroti. Maaf gambar kurang cantik pakai kamera handphone je. heeee.....

Salam jumaat dan happy weekend.  :)



 
                   roti paung letak gula                                            roti kopi      
 
               

               
                            roti kopi                                      beehive bun/roti sarang lebah