Wednesday, November 14, 2012

Bunga Roselle yg pertama

Assalamualaikum,sorry mak aji saya terdelete post yg baru2 ni....nak cari balik x jumpa pula. Huhu....apa yg mak aji cakap tu betul. Nak tanam depan rumah boleh,tp kene hati2 dgn serangan haiwan mcm anjing ke....sia2 tanam pokok tau2 ada pulak baja celah2 pokok...kene pulak samak.



cerita pasal roselle,inilah pertama kali tgk bunga roselle. bunga sebiji macam bunga bendi. lepas ni dapat la merasa roselle tanam sendiri....hehe.



4 comments:

  1. Salam Ibu Qis,

    Cantik manis bunganya. Semasa Mak Aji ke nurseri tempoh hari memang nak cari roselle lagi tapi x jumpalah pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam,

      Kalau mak aji nak benih dia saya boleh bagikan,kalau nak anak pokok kene pos guna pos laju la....hehe.

      Insyaallah,benih pokok roselle yang pertama ni saya akan simpan banyak sikit.mana tau ada kawan2 yang nak,boleh saya kirimkan. sharing is caring kan... :)

      Sama2 tanam roselle,sama2 kongsi cerita pasal roselle,kongsi ilmu pasa roselle mesti best. :)

      Delete
  2. hmmm roselle mmg fofuler yer...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a la,saya pun rasa benda yang sama. sebabnye dulu masa roselle ni di perkenalkan dalam bentuk produk minuman dan jem saya dah pasang angan2 nak tanam....alhamdulillah,merasa gak saya tanam. Ye la,banyak dah saya baca cerita pasal khasiat roselle ni. Tak mo terlepas peluang tanam jugak. hehe...

      Kalau awk nak benih roselle ni bg tau la,nnti saya kirimkan pd sahabat saya sorang ni. heeee.....

      Delete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)