Monday, December 31, 2012

Hujung minggu 2 beradik.

Assalamualaikum,

Pada hari sabtu dan ahad yang lepas saya agak sibuk dan tidak sempat mengambil sebarang gambar pokok yang di semai. Ada sedikit kekecewaan apabila pokok kacang purple king saya yang saya semai satu tu patah. Yang satu lagi selamat.....Tak tahu siapa yang patahkan. Nanti bila sempat saya upload gambar.

Hari sabtu lepas sepupu saya buat kenduri kesyukuran dan tahlil arwah,pada hari ahad pula jumpa umi saya di shah alam di rumah mak saudara saya. Di sebabkan perjumpaan ni,dapatla dua beradik qis dan zafran bermain dan bergurau senda bersama2. Zafran adalah anak adik perempuan saya. Walaupun beza 3 bulan sahaja...tp sebabkan qis lahir bulan 11 dan zafran bulan 2...jadinya beza kelahiran jatuh pada tahun juga. hehe....

Layan gambar karenah mereka berdua.

ternampak water fountain ape lagi....buat basuhan tangan la. ishhhhh....


muka tak bersalah...!!!


yang kazen qis plak main komputer sepupu derang.... :)



bukan main lego...curah lego ok. sob2....


yang ni ketua dia..... tsk...tsk....



Dua bersaudara main lari2.....



zafran masuk bawah meja.


tukang intai.....


nak join sama tp tak muat nak masuk.


syok sendiri.....


gagah jugak nak masuk...!!


kepenatan......main melampau2 masuk kereta dua2 switch off.....padan la muka dua beradik ni....heheheh.

Harini adalah hari terakhir dan esok kita dah melangkah ke tahun baru.....Semoga azam tahun baru kita dapat tercapai. Semoga Allah melindungi kita semua. Esok saya ada jemputan ke majlis hari lahir anak saudara di bangi,dan hujung minggu hari anugerah adik ipar saya sebab dah habis kursus di pulapol utk kenaikan pangkat.....harap kan hujan sahaja la nk siramkan pokok2 saya. Semoga mereka semua sihat2 hendaknye. Itu sahaja yang sempat saya updated.

Salam sayang,salam berkebun...salam pencinta alam. :)

7 comments:

  1. Salam ibu qis...he..comeynya 2 beradik ni..samapi tertonggeng2 bwh meja...hehe..samala mcm cik ubi ni pun..suka duk bawah meja...golek2 atas lantai...yang terbaru ni..kami duk cari dia.rupa2nya senyap ja duk nyuruk dlm lemari baju...dia buat pondok ajaib dia..abes suma kain baju.huhu...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha......main pondok2 ajaib tu tak leh nak cakap ape la...mau habis bersepah la almari tu kekdahnye. hehehe....sabar je la cik ubi.

      Delete
  2. Salam Ibu Qis...
    selamat tahun baru utk awak sekeluarga...seronok tengok keletah 2 bradik nie..lasak betul..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat tahun baru juga buat awak sekeluarga.....dua2 beradik ni mmg sangat la lasak. Habis jadi tarzan masing2. hehe....

      Delete
  3. Salam ibu qis...gebu-gebu putih nya berdua ni..lebih kurang aja sepupu ni...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...itu la,ramai yang cakap kedua2 sepupu ni muka nk sama. Naufal pun ape kurangnya nadia,gebu2 putih...tembam tu yang geeeeram sangat. Rasa mcm nk gigit je ke pipi tu. :)

      Delete
  4. Salam Ibu Qis,

    Tumpang seronok dan tergelak melihat gelagat Qis dan Zafran (sama nama ngan anak ke-3 Mak Aji)!

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)