Monday, December 24, 2012

Semaian Kacang Buncis Blue Lake

Assalamualaikum,

Alhamdulillah pejam celik kita dah menghampiri penghujung tahun 2012. Ada ape2 azam lagi ka yang masih belum tercapai? Kalau tak sempat,carry forward ke tahun depan la gamaknye. :)

Gambar semaian di bawah ni adalah semaian kacang panjang blue lake yang berusia 9 hari dan di depan tu anak pokok tomato gross lisse dan sebelah tu benih tomato brandywine.

Semaian terbaru pada 2 hari yang lepas antaranya timun jepun. pokok timun jepun saya terpaksa semai kembali kerana pokok timun yang ada telah teruk di serang kekabuh timun. Memang musim mereka mengawan ada 3 pokok timun jepun dan ketiga2 pokok rosak di makan oleh geng2 kekabuh ni.



4 comments:

  1. Rajin sungguh menyemai banyaknya bulan ini. Good Luck!

    ReplyDelete
  2. unik-unik semua nama semaian baru awk ni...mana beli benih2 tu..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...benih ni beli dari diana dari kebun bahagia bersama. Benih yang diana jual mmg sangat bernas...tak pernah mengecewakan. So far,benih yang saya tanam semuanya menjadi. :)

      Delete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)