Friday, November 29, 2013

Kecil2 cili padi

dah berbunga dah.....ape maknanye tu...? maknanya nk ngandung la kut. keke.......

kebiasaannya pokok jagung kan tinggi melampai mengapai awan....tp pokok jagung ni agak pelik. ketinggiannye hanya paras pinggang dewasa.

adakah pokok ni hidup dan berbuah tidak la saya tahu.....rasa saya yang ni baka baby blue jade. tekaan sahaja. 


pokok bunga matahari lagi tinggi dari pokok jagung ni.


Akar pada pokok jagung yang lain keluar dari tanah. adakah tanda pokok kurang tanah?



Mana la ibu nk tanam ni.....banyaknya la.........tangan berseni sangat. main tabur sekali tumbuh melata mcm ni tak tercapai akal dah nk mengalih pokok rose jepun kerdil ni. 

itu sahaja ibu nk kongsi hari ni....salam jumaat penghulu segala hari. semoga kawan2 dan keluarga beroleh keberkatan dan di lindungi Allah. Amiin.  :)



P/s: sedikit info ibu nk share....start from today lelong.my ada buat online punya sales yang di panggil black friday. (bunyi black friday tu annoy pulak bila nk sebut dan baca,hari jumaat kan hari yang mulia....ishhhh)

mungkin ada kawan2 yang dah tau dan yang tak tahu just ibu nk share. So far hasil observation ibu ada barang yang murah boleh beli online di situ. mcm shake and take ibu beli dekat groupon tu harga dalam 58.00 tp dalam black friday ni 42++ sahaja. lebih murah dari yang groupon jual.

link: lelong 





3 comments:

  1. Assalamualaikum ibu qistina..
    ros jepun tu banyak sungguh.. nanti bila bunga berkembang pepagi tu.. berseri2 lah nampak kan.. :) suka tengok bunga ros jepun.. lawa sangat..

    ReplyDelete
  2. maknanya tuh kalau ade buahpun nanti mmg tak menjadi kalau sebesar tuh dah berbunga..heheh..amek jer babynanti cepat2

    ReplyDelete
  3. banyaknya anak ros jepun. saya punya pokok habis belek nak cari benih dia kat crown lepas bunga layu. memang tak jumpa. habis bunga terus berair dan layu. tak ada apa-apa. yilek! :'( so saya buat cara biasa je la. kerat dan tanam. sedeyyy

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)