Thursday, March 10, 2011

MASAK AYAM BLACK PAPPER.

ini aalah reseli yang aku wat sendiri,resepi ni datang dari ilham x sengaja d sbbkan en.somi lapar balik dari kije.

Mulanya dia hnya mntk ayam goreng dn nasi putih je....takkan tergamak plak aku nk masak mcm tu je....d sbbkan ayam isi banyak dan kebetulan capsicum ada sebiji sambil goreng ayam aku prepare bahan untuk ayam black pepper....simple dan senang. gambar x sempat nk attach sbb x sempat nk snap en.somi dah makan. heee..

AYAM BLACK PEPPER.

BAHAN-
1.ayam isi (potong keping2 kecik sikit)
2.Capsicum
3.lada itam serbuk.
4.sos lada hitam.
5.sos tiram.
6. bawang putih.
7.Halia.
8. Madu.
9. Kicap manis.
10. Garam.

-mula2 tumis bawang dn halia yang telah di ketuk.

-dalam satu bekas campurkan (ayam+madu_kicap manis)

-kemudian masukkan ayam dan goreng sikit barulah letakkan sikit air.

-Masukkan capsicum dan lada itam.

-masak bahan sampai masak dan sedia di hidang.

simple dan enak. (itu aku rate diri aku sendiri....heee)



















No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)