Tuesday, July 09, 2013

Petola tumbuh melata


Di biarkan dia tumbuh melata...tidak berpancang dan tidak di letakkan di pagar.....bila terpegang alangkah busuknye daun petola. pening lalat bila terbau.......  (@.@'')


Sempena kedatangan bulan ramadhan esok dan mlm ni hari pertama tarawih......saya sekeluarga ingin memohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa kepada sahabat2 maya saya tak kira lah siapa anda,yang jauh mau pun yang dekat. Anda semua adalah sumber inspirasi saya untuk terus2an berusaha memperbaiki diri dan meneruskan hobi gardening saya.

Bulan ramadhan bulan mulia, pintu neraka di tutup dan pintu syurga terbuka luas......segala amalan di lipat gandakan. Semoga dengan kedatangan ramadhan ini sama2 kita memperbaiki diri.

Diri saya tidak pernah lari dari melakukan kesilapan....mohon maaf di hulurkan dan salam sayang dari saya dan salam ramadhan. 


6 comments:

  1. salam ramadhan....petola tu w'pun melata tapi nmpak subur sgt. daun petola busuk ya? kalau cam tu boleh tanam sbg penghalau serangga perosak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ramadan @na,

      Minta maaf kalau ada terkasar bahasa ya......daun petola mmg busuk. nk compare dengan bau daun tomato. Daun tomato saya boleh tahan lagi....kalo terbau daun petola rasa nk muntah. Tp mmg ajaib,walaupun bau dia sangat hebat.....kumbang kuning lagi hebat. boleh tahan dengan bau busuk daun petola tu.....keke.....tak pening pulak tu dia bau......mmg kumbang kuning hati kering. hehehe....

      Rasanya boleh kut jadi buddy pengahalau serangga perosak. Insyallah :)

      Delete
  2. salam Ramadhan....daun petola mmg berbau busuk..saya juga pernah tanam..tapi yang menghairankan walaupun busuk serangga kekabuh tetap suka pada daunnye..habis daun berlubang2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadhan buat kebun ibu,

      A'a,saya bila terpegang tu.....sepatutnya jangan la bau. tp tangan ttp nk bau (hehe),sbb nk cuba jugak terima bau dia yang busuk tu.....tp pening lalat jugak lepas bau. mmg tak leh bau......surrender

      Hebat kan kekabuh tu........mungkin sebab dia x da hidung sbb tu hati kering.....pokok timun ka,labu ka,petola ka...semua dia bedal sampai togel. :)

      Delete
  3. Assalam Ibu Qis... sesamalah kita bermaafan sempena Ramadan ini..

    Bagi K Mar ok je bau daun petola... daun tomato akak tak tahan pula baunya he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam kak mar,

      iya kak,bermaafan2 kita ya kak....mana tersalah silap kata harap di ampunkan. :)

      hehe.....akk hebat! boleh tahan bau daun petola. \\(@.@)//

      Delete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)