Monday, February 18, 2013

Ruang Yang ada di gunakan


Assalamualaikum buat sahabat2 tercinta.

Pada hari sabtu dan ahad yang lepas alhamdulillah saya dapat meluangkan masa untuk membetulkan segala tanaman yang saya tanam.

Lately saya tak letak entry pasal pokok sebab segan dah banyak sangat tanaman saya meninggal di sebabkan cuaca terlalu panas baru2 ni dan cuti panjang. Process membersihkan segala tanaman2 yang rosak dan mati telah di buat pada hari sabtu dan ahad yang lepas.  :)

Sebelum ini saya ada teragak2 nk mengerjakan tanah sekangkang kera depan rumah saya tu.....Tp hati ni berkata nak juga buat sesuatu dari dibiarkan.

Jadi semalam saya kambus dengan tanah yang telah di campur dengan sabut kelapa dan juga baja taik kambing. So far depan rumah ni saya telah semai pokok terung,pokok cili dan daun pandan. Selain tu,saya campak benih bendi di kawasan tersebut.

Sekarang ni dah berangan2 nak letak pagar untuk tutup kawasan depan. Kalo tak mmg selamat la di kerjakan hanjin2 tuan rumah yang tak prihatin dan melepaskan hanjin2 mereka merayau2. Geramnye~~~~

Doa saya semoga mereka semua hidup subur dan tumbuh sihat. Insya Allah.





2 comments:

  1. Di Subang ni hari2 ribut petir... anak anak pokok habis tumbang/patah. 2 pokok tomato yg tgh byk bunga dah patah pokok gara2 x letak kayu pancang...lynn pun sama, tgh tanam balik sbb byk dah mati dan x sihat, mcm tuannya jugak..alahai

    ReplyDelete
  2. hehehe..kreatif jgk awak nie..at least manfaatkan semua ruang ruang ade..tanam lengkuas ker..roselle lagi sikit lagi..ok jgk kan...

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)