Monday, February 04, 2013

Pertanyaan dan Kemushkilan

Assalamualaikum,

Salam Monday blues pada kawan2 semua. hehe....Hari ni saya MC sebab demam (alasan). Syok pulak bila MC ni,seronok sbb dapat luangkan masa tgk tanaman. Makan ubat,rehat kejap lepas tu terus tengok pokok.

Hari tu saya ada cerita pasal pokok tomato brandywine yang saya tanam. Beberapa hari yng lalu saya jadi mushkil sangat2....sebabnya,pokok tak sampai lagi tempoh yang sepatutnya dia berbuah tp pokok saya dah keluar bunga.???? pelik bin ajaib??...normal ke tu? ada sapa2 boleh bagi explanation tak kenapa jadi macam tu? saya gugel mereka cakap biar je la pokok tu nak berbunga....ada pulak yang saya baca,kalo dah berbunga terlalu awal nanti dia tak mo berbuah dah. Ah sudah.......itu yang saya tak rela nk dengar tu. Bagai menatang minyak yang penuh saya jaga....tulun2......  (T.T'')


ada 3 bunga.....cuba tengok gambar bawah.......kecik je kan pokok dia. Tak sampai paras pinggang lagi tapi dah berbunga....mushkilnya saya.


Sila abaikan tanah2 yang ada atas daun tu.....hasil kerja seni anak dara saya.  :)

2 comments:

  1. uik masih muda dah berbunga...ini cukup zat kut ibuqis..suka tgk daun dan batangnya..lebar subur saja..:D

    ReplyDelete
  2. Agaknya baru belajar2 nak berbunga kot.tp tak semestinya berbuah rs saya..apapun kita tunggu n lihat nanti..

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)