Thursday, October 04, 2012

Pokok Timun masih kecil tapi sudah berbunga

Assalamualaikum,

Al-kisahnye,semalam sebelum pergi kerja saya siram pokok timun saya yang masih pendek dan perasan ada bunga. Saya jadi mushkil sampai office saya tanya pakar tanam2 ni. en.Is dari blog tanamsendiri. Soalan dia macam kat bawah ni.


Sesampai di rumah saya pun nekad nak buang bunga2 anak pokok timun saya.......memang banyak bunga jantan....sekali masa nak cabut tu.......alahai.....tak sampai hati pula sebab ternampak dah ada bunga betina...sian pula ke dia. Tak tergamak pula saya nak cabut pokok betina...maka saya biarkan sahaja pokok betina ini. 



Itu sahaja updated saya untuk hari ini...salam sayang,salam persahabatan pada semua rakan2 saya. :)



No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)