Friday, June 21, 2013

Self watering plant dari cosway

Assalamualaikum,

Hampir sebulan x updated blog...mood garden ke laut....mood updated blog pun ke laut. 

Bulan lepas saya ada beli self watering plant dari cosway,satu pada harga RM 9.90 dalam tu ada 2 untuk satu kotak. Saya beli dua kotak jadi ada 4.

Kegunaannya bagus untuk container gardener yang x da masa menyiram mcm saya.

Layan gambar ya. :)









 Masa letak ni mesti ingat.....botol luar mesti lebih rendah dari yang atas....tp gambar bawah ni mcm silap sikit. Tak sempat nak ambil gambar masa dah betulkan dia.


Saya letak dekat pokok timun saya....sbb pokok timun kita semua tahu heavy feeder. Jadi saya isikan dalam botol tu baja foliar senang sikit. sambil siram sambil membaja. 2 dalam satu.



bayam malabar tumbuh lebat tp tak tau nak masak macam mana dan menu ape.


Salam sayang dari saya,happy garden semua.........  :)




6 comments:

  1. hi ibu qis,

    hoh tak pernah tahu pon cosway ada benda ni....harus dicari jugak ni.....bukan apa, senang kalau time takder rumah kan....takder lah risau jer....hehehhehe

    ReplyDelete
  2. wow.. lebih senang kalau nak tinggal pokok bila balik kg or pegi mana2 tak balik umah.. suburnye daun bayam tu..

    ReplyDelete
  3. bagus benda nie kan kalau nak tinggal gie mana..

    ReplyDelete
  4. salam ibu qis, tak tau plk cosway ada benda ni...tak mahal sangat tu.. patut beli ni dkt raya tinggal rumah balik kg ada tukang siram..

    ReplyDelete
  5. terima kasih ibu qis share info ini. kalau tak memang tak tau cosway jual benda yang memudahkan wanita2 yg bekerja pada masa sama suka berkebun. musim panas dan kering mcm sekarang letih nak menyiram.harus di beli.memang kena beli ni.

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)