Tuesday, January 29, 2013

Bunga Ros Berkembang

Assalamualikum,

Salam selasa dan di harap kawan2 saya semuanya sihat walafiat,short entry tak boleh nk cakap dan tulis banyak sbb kerja tgh banyak....hehe. Baru balik meeting teringat pasal pokok bunga ros yang saya baru beli di cameron highland. Satu pokok berharga RM12.00. Beli dua pokok. Gambar2 lain insyallah akan menyusul bila di berikan kesempatan masa.

Salam sayang dari saya.  :)


Pukul 8.30 pagi



Pukul 11.30 pg


pukul 3.00 petang



6 comments:

  1. mcm memanggil-manggil suh sy tanam rose lah..lately duk nampak entry rose..cantik-cantik pulak tu color..baldu je tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanam la nadia,hehehe......pokok rose saya ada yang saya tak jaga mana. cuma rajin cantas. Alhamdulillah masih berbunga. Tanam bunga2 wangi ni leh ajak serangga2 baik datang ke kebun kita. heee. :)

      Delete
  2. cantik dan segar pokoknya. wangi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak la berapa wangi mana,tp masih ada bau....wangi lagi bunga ros saya yang lagi satu.

      Delete
  3. Salam Ibu Qis,

    tumpang seronok tengok ros kembang. Mak Aji perasan bunga ros yg biasa dijual dinurseri sekarang memang xde atau kalau ada bau sikit jer, x macam yg arwah mak Mak Aji tanam dulu. Bunganya x besar mana, pun x tahan mana tp cukup wangi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam mak aji,

      Apa yang mak aji cakap tu betul....memang ros besar ni tak berapa nak wangi compare rose yang bunga kecil dan kelopak halus. saya ada bunga ros kelopak kecil tu...sangat wangi bunga dia. Saya panggil rose kampung....hehe.

      Delete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)