Sunday, April 10, 2011

siakap stim

ini adalah resepi siakap stim aku punya versi...aku malas pakai banyak bahan dan aku hanya pakai bahan simple2 je....x payah nk tumbuk bagai...hiris je....senang dan sodap...gambar x dan nk snap...lan kalo aku upload..

bahan:

1.ikan siakap senohong 1 ekor
2.bawang putih 4 ulas.
3.halia sikit
4.serai 2 batang.
5.cili padi.
6.daun limau purut
7.daun ketumbar.
8.sos tiram.
9.kicap manis udang.
10. kicap cair.

cara:

1-ikan siakap basuh bersih dan lumur dengan sos tiram dan kicap manis dan kicap cair.
2.bawang putih + halia + serai + daun limau purut + cili padi yang telah di potong2 di tabus ats ikan.
3. kukus ikan hingga masak...masukkan sikit gula dan garam...siap!!!!


No comments:

Post a Comment

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)