Tuesday, September 17, 2013

Al-Kisah Pindah randah

Assalamualikum,

Al-kisahnye,pada hari ahad yang lepas kami telah memindahkan barang2 dari rumah lama ke rumah baru. Terima kasih banyak2 pada kawan en.papa yang banyak membantu....mulanya en.papa kata ada 7 orang nk tolong. Ibu duk bising2 ''kenapa ramai sangat...pot..pet..pot..pet''

Last2,pada hari kejadian hanya 4 orang sahaja yang muncul.....huhuhu...en.papa pun sound ''tu la,bising kata ramai sangat last2 yang muncul 4 org je''.

Bukannye ape,sebenarnya takut kalo2 ramai sangat....banyak la pulak kos yang perlu di keluarkan untuk membayar upah setiap sorang kan....hehe.

Kerja memindah bermula dari pukul 11 pg hingga 8.30 mlm dengan 2 kali trip menggunakan lori 3 tan. Tahap kepenatan boleh kata sampai nk tercabut tulang2 badan.......dah la yang angkat nye cuma 5 org termasuk en.papa. kekurangan orang menyebabkan kerja agak tergendala dan tercabut segala urat keting badan kepenatan.

Selesai perpindahan en.papa bagi upah dan masing2 bersurai seperti biasa. :)

Syukur alhamdulillah dan ribuan terima kasih buat hero2 malaya yang telah bertungkus lumus tanpa sekelumit pun bunyi itu ini. Alhamdulillah.......mereka sangat hebat.


'awat banyak sangat nk kene sapu ni ibu'...kata qis si tukang sapu yang rajin tanpa di suruh. (T.T)


2 beranak mengintai tukang wiring


Terpaksa pasang unifi...katanya streamyx dah tak da,kene pasang jugak unifi.....dah suruh adik TMpoint tu korek2 mana tau ada lagi port streamyx. tak da jawabnye sbb kawasan ni mmg dah di pasang unifi sahaja...pastu siap warning kata unifi ada 3 port je....siapa cepat dia dapat...ala2 goreng pisang panas.....ewah2.......dengan galabahnye ibu pun cepat2 sain borang.....huhu....menangis.


Tinggal kenangan.....lantai berlubang angkara qistina aida. (T.T)


Lori yang menghantar....


Solatlah kamu walau di mana sekalipun kamu berada.

Itu sahaja yang ibu nk kongsi....pasal tanaman? ada sikit yang ibu sempat tangkap....itu pun buat2 muka kesian ke kawan2 en.papa siap cakap ''kesian pokok2 saya menangis...tolong la angkatkan''.....mereka pun angkat tanpa banyak soal. Tp yang dapat pun dalam 3 polystyrene dan 2 pasu pokok vanilla.

Nak ambil gambar banyak2 pun tak sempat sbb sibuk dan tak sempat nk pegang hp untuk ambil gambar......

Salam sayang,salam kehijauan...salam gardening dari saya dan salam perkenalan dan terima kasih buat kawan2 yang singgah ke blog saya Insyallah akan saya balas kunjungan anda secepat mungkin.  :)

15 comments:

  1. Salam, beli rumah area mn kak..bestnya..

    ReplyDelete
  2. Salam Ibu Qis,

    Memang pindah rumah ni berat kerjanya! Mahu tercabut segala urat! Harap cuti beberapa hari ni banyak dah settle ngemas rumah balik! Qis tentu suka rumah baru ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam mak aji,

      waduhh...penat sangat mak aji. tak terkata2........tercabut urat2 badan ni rasa...hehe . anak dara saya Alhamdulillah suka. :)

      Delete
  3. Assalammualaikum dik.
    Semoga kehidupan lebih makmur dan rezeki bertambah tambah dari Allah ditempat baru dan kejiranan yg.baru.Selamat menyesuaikan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Kak puteri,

      Alhamdulillah dan terima kasih banyak2 kak puteri. Kami masih dalam fasa mengenali hati budi jiran2. Insyallah semoga semuanay di permudahkan....Begitu juga buat akk sekeluarga,semoga di kurniakan kebahagiaan bersama keluarga tercinta. :)

      Delete
  4. alhamdulillah masuk rumah baru, farewell rumah burung yer..:)

    ReplyDelete
  5. salam ibu Qis, tahniah...lepas berkemas nnti blh lah start berkebun ya...hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam ibu qis...4 org pun sy terasa ramai nyer kakitangan..sy aritu hanya 2 org laki bini..kikiki brg tak byk hanya angkut kain baju dan kerusi2 yg mak sy nak let go..:p

    beli area shah alam...adik sy pun area shah alam section 30..area industri proton tu..banyak betul rumah baru naik..cantik2

    selamat mengemas yer...:D

    ReplyDelete
  7. As salam Ibu Qis,

    Tahniah sbb dah pindah dan dapat duk kat umah sendiri. Laman pun luas tu, dpt la bercucuk tanam kan..

    ReplyDelete
  8. Salam Ibu Qistina,


    Selamat menduduki rumah baru, semoga semakin bertambah semangat nak berkebun lagi.

    ReplyDelete
  9. Duduk Shah Alam makin dekat dengan opis boleh ada masa banyak nak luang kat kebun baru kan.

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)