Friday, May 23, 2014

Ketagihan Meroti

    
Sejak ada BM(breadmaker) ni menjadi2 rajin meroti....heheh.

Ibu kongsi kan hasil meroti ibu bersama dengan resepi roti sarang lebah / beehives bun. resepi beehive ni dah menjadi fenomena dan kegilaan ramai di sebabkan sos butterscoth tu. cuba la,senang sangat.....

layan gambar tak seberapa dari ibu hasil kerajinan meroti. Maaf gambar kurang cantik pakai kamera handphone je. heeee.....

Salam jumaat dan happy weekend.  :)



 
                   roti paung letak gula                                            roti kopi      
 
               

               
                            roti kopi                                      beehive bun/roti sarang lebah
 





6 comments:

  1. Wah gebu nye Ibu qis...sy duk asyik buat roti sandwich saja sebab mls nak keluar kan untuk bun...nanti nak Cuba roti beehive...nampak sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...cuba tau nadia...gogo.chayok. :)

      Delete
  2. betui la nadia, semua nampak gebu2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....ape lagi @na,jom arr meroti. :D

      Delete
  3. Salam Ibu Qis,

    Menantu Mak Aji baru dok sebut minta Mak Aji buat yg butterscotch macam yg Gardenia punya, Ibu Qis pula tunjuk yg beehive ni! Yang ni suruh BM uli ajelah ya?? Mak Aji x reti nak agak macam mana/guna function mana bila guna resepi selain drp yg dalam pamphlet dia tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Mak aji,

      a'a mak aji,pakai setting no.8 lepas tu uli 2 kali doh tu baru keluarkan dari BM. Doh agak lembik sikit,jadi mak aji sapu minyak pada tangan untuk elak melekat ke tangan. punjut kecik2 macam penutup botol vanilla dan mak aji susun cantik2 bakar pada suhu yang betul2 dah panas untuk elakkan doh x gebu. ececeeehhh....

      Selamat meroti mak aji......nnti nk tgk hasilnye. heee

      Delete

Terima kasih daun keladi di atas komen2 sahabat semua,Insyallah saya akan cuba balas komen2 sahabat (jangan marah atau bersedih jika lewat mambalas). Sayang anda semua. Dan arigato gozaimas. :)